امروزه با گسترش گازهای مبله یا اجاق گاز رومیزی استفاده از فرهای توکار هم که در داخل دیوار نصب می‌شوند رایج شده است. فرهای توکار به نوعی از تجهیزات آشپزخانه های لوکس به حساب می آیند. از آنجا که سابق اجاق گازها همراه با فر بود و امروز بیشتر مردم به استفاده از اجاق گازهای رومیزی که روی کابینت نصب می شوند رغبت نشان می دهند برای رفع نیاز به فر از فر توکار استفاده می‌شود که در فضای داخل دیوار قرار می گیرند و جای کمتری را اشغال می‌کنند و بعضاً به دلیل توزیع مناسب گرما در داخل محفظه فر کاربرد بهتری نسبت به فرهای قدیمی دارند.

اما فرهای توکار چند دسته و چه انواعی دارند:

 

فر برقی توکار

این نوع فر از المنت برای ایجاد گرما در محفظه فر استفاده می‌کند و معمولاً برای شهرها یا مکان‌هایی که لوله کشی گاز در آن صورت نگرفته توجیه بیشتری برای استفاده دارند. فرهای برقی در توزیع حرارت بهتر از دیگر انواع فر عمل می کند و در ضمن قابلیت گرم کردن و یخ زدایی غذا را هم دارا می باشند.

 

فرهای گازی برقی

این فرها برای عمل جوجه گردان و فندک از برق استفاده می کنند و برای گرم کردن داخل محفظه فر از لوله کشی گاز و حرارت گاز شهری استفاده می‌کنند.

مزیت این فرها نسبت به فرهای برقی در مصرف کمتر برق آن است و لذا هزینه های جانبی این نوع فرها به مراتب از فرهای برقی کمتر است؛ اما چنانکه گفته شد فرهای گازی به اندازه فر های برقی در توزیع حرارت و مغزپخت کردن غذا به اندازه فر های برقی قوی عمل نمی کنند.

 

فرهای کانوکشن

این فرها همان دستگاه ماکروویو هستند اما نوع توکار آن که از امواج مایکروویو برای پخت غذا استفاده می‌کنند و ممکن است برنامه‌های مختلفی برای پخت غذا داشته باشد اما دقت کنید که این برنامه‌ها با ذائقه ایرانی ها و نوع طبخ غذاهای ایرانی الزاماً سازگار نیست. پس داشتن چندین برنامه پخت حتما به معنای کارایی و کیفیت بهتر آن نیست.

برای استفاده از یک فر تو کار خوب باید آیتم های دیگری را مد نظر داشته باشید که بهتر است این را از فروشنده آگاه و قابل اعتماد پرسیده و قبل از انجام خرید و پرداخت هزینه از انتخاب صحیح خود مطمئن گردید.

 

در زیر به شکل مختصر و آیتم های یاد شده اشاره خواهد شد:

 

  • مصرف انرژی فر
  • عایق بندی بدنه برای حفظ دمای داخلی
  • سیسیتم فر
  • سایز و اندازه فر را هنگام خرید مد نظر قرار دهید
  • جنس بدنه داخلی، کیفییت درب فر
  • تحمل دمای شیشه داخلی
  • دارای ضمانت معتبر

 

شما می توانید برای خرید فر توکار از مشاوره های رایگان فروشگاه اینترنتی کابی لند بهره برده و با توجه به راهنمایی و مشاوره کارشناسان ما اقدام به انتخاب فر مناسب برای آشزخانه خود نمایید. 

شماره تماس با ما:

۰۵۱-۳۶۹۰۵۵۳۱