تجهیزات آشپزخانه و دیگر تجهیزات منزل امروزه با تنوع و کارکردهای مختلفی که دارند نه تنها یک وسیله کاربردی و برطرف کننده نیازهای زمان پخت و پز که به نوعی وسیله زینتی و زیباکننده آشپزخانه های مدرن و امروزین می‌باشند. شیرآلات ساختمانی از این قائده مستثنا نیستند. شیرآلات ساختمانی جدید بر خلاف انواع سنتی آن طراحی‌های زیبا و مجللی دارند و در شکل و استایل نیز بسیار متنوع هستند. این تنوع کارکرد و کیفیت آن ها را متفاوت می‌کند. لذا زمانی که برای انتخاب شیرآلات ساختمانی اقدام می‌کنید با دنیایی از برند و مدل مواجه می‌شوید که برای یک خرید مناسب و عمری بایست کمی اطلاعاتتان را دربارۀ شیرهای ساختمانی بیشتر کنید.

خوب می‌دانید که در یک خانه چهار نوع شیر اغلب استفاده می‌شوند. شیر آشپزخانه، شیر توالت، شیر روشویی و شیرحمام. شما می‌توانید برای هر کدام از یک مدل شیر استفاده کنید. اما توصیه می‌شود که با توجه به سیستم لوله‌کشی منزل‌تان، رنگ کاشی‌کاری توالت‌، حمام و آشپزخانه، طرح دکوراسیون آشپزخانه، مدل سینک ظرفشویی و سلیقه شخصی اقدام به انتخاب یک ست شیرآلات کنید. ست شیرهای ساختمانی هر چهار نوع شیر را در خود دارند و از نظر طرح و رنگ و استایل با یکدیگر هماهنگ و مشابه‌ هستند.

 

آشنایی با انواع شیرهای ظرفشویی

در مورد شیرآلات مطلب برای گفتن بسیار است. از نحوه تولید و جنس و طرح و… . ولی شاید شما بیشتر نیازمند آشنایی با مدل های مختلف شیرآلات باشید تا انتخاب بهتری انجام دهید. ما در فروشگاه اینترنتی کابی‌لند معمولا توصیه می‌کنیم که تجهیزات مورد نیاز خود را حتما با مشاوره طراح دکوراسیون خود مخصوصا طراح آشپزخانه‌تان انتخاب کنید. اگر طرح آشپزخانه را خود انتخاب کردید برای انتخاب آن‌ها از نصاب کابینت‌ها و لوله‌کش‌تان در انتخاب آن مشاوره بگیرید. مطمئن باشید نکاتی فنی در انتخاب این تجهیزات وجود دارد که بدون توجه به آن‌ها ممکن است دچار دوباره‌کاری یا هزینه ارجاع کالا شوید.

با این حال شما به عنوان کسی که باید سال‌های سال با این تجهیزات کار کنید نیاز دارید اندکی اطلاعات جانبی در مورد شیرآلات ساختمانی داشته باشید. اما مهم‌ترین این شیرها همان شیر آشپزخانه است که بیشتر در چشم اهالی خانه است. شاید خانم در انتخاب ست شیرآلات بیشتر به شیر آشپزخانه نظر داشته باشند. پس بد نیست در مورد شیر آشپزخانه بیشتر بدانید.

 

گذشته از آنکه برخی انواع شیرآلات مخصوصا نوع روشویی آن که دیجیتال یا با سنسور هستند تا مصرف آب را بهینه سازند انواع خانگی شیرآلات بیشتر بر گرفته از طرح، محل نصب، نوع فلز آبکاری، تک فلکه یا دو فلکه بودن آن هستند. یک تفاوت عمده شیرهای ظرفشویی قدیمی با جدید در اینست که شرهای قدیمی چنان‌که می دانید دو یا سه سوراخ روی سینک نیاز دارند تا به لوله‌کشی ساختمان متصل شوند.

اما شیرهای جدید یک سوراخ برای اتصال نیاز دارند. پس در انتخاب شیر باید مواظب هماهنگی آن با سینک ظرفشوی‌تان باشید. حالا اگر خواستیم شیر ظرفشویی با طرح جدید برای سینکی انتخاب کنیم که شیر قدیمی روی آن نصب بوده و سوراخ‌های اضافی دارد می‌توانیم از شیرهایی استفاده کنیم که یک پوشش روی آن داشته باشد تا سوراخ‌های اضافی را بپوشاند.

برخی از شیرهای ظرفشویی دیواری هستند. برای تهیه این نوع شیرها باید به نوع سینک خود دقت کنید و اگر هم‌زمان قرار است هر دو را تهیه کنید باید اندازه فاصله نازل آب را با سینک در نظر بگیرید.
شیرهایی ظرفشویی روکابینتی شیرهایی هستند که روی کابینت روی کانتر نصب می‌شوند نه روی سینک. خب این هم یک نوع است. مخصوصا برای کابینت‌هایی که از سنگ برای روی آن استفاده شده و سینک زیر آن قرار دارد. در نظر داشته باشید که در زمان نصب فاصله مناسبی بین شیر و صفحه زیرین آن بگذارید تا زمان نظافت با مشکل مواجه نشوید.

شیرهای ظرفشویی شاوری مدل‌های جدیدتری هستند که نازل شیر به شکل یک شلنگ قابلیت شستن بخش‌های بیشتری از سینک را دارد. این مدل از شیر طرح‌های مختلفی دارد و برای سینک‌های ظرفشویی بزرگ‌تر مناسب‌تر است.

 

رنگ و متریال‌های شیرهای ساختمانی

امروزه سعی شده با آبکاری بدنه شیرهای ساختمای به رنگ‌های مختلف طلایی، کروم، مسی، برنزی یا رنگ کردن آ‌ن‌ها با رنگ‌های سیاه، سفید، رز گلد تنوع و زیبایی را در این نوع تجهیزات به حداکثر برسانند. شما می‌توانید برای طرح‌های مختلف از رنگ‌های مختلف در سرویس‌ها و آشپزخانه خود استفاده کنید. در این شیرها بیشتر از کارتریج و گاهی از توپی و مغزی استفاده می‌شود که وظیفه قطع و وصل کردن آب را بر عهده دارند. مشخصا جنس برنج برای شیرآلات امتحان پس داده و مناسب است برای امتحان برنج بودن شیرآلات می‌توانید وزن آن را با دیگر انواعش بررسی کنید.

 

کدام را انتخاب کنیم؟

اما کیفیت در بین شیرآلات ساختمانی بسیار به برند وابسته است. برندهایی که امروز در ایران اقدام به تولید شیرآلات می‌کنند در اکثر مواقع در کیفیت و طرح کم از برندهای اروپایی یا چینی ندارند. در صورتی‌که خدمات پس از فروش و گارانتی آن نیز مطمئن‌تر است. ولی در بین برندهای ایرانی نیز باید به دنبال انواع قدیمی‌تر و معتبرتر باشید تا با انتخاب شیری مناسب و باکیفیت پس از چند سال نیازمند تغییر دکوراسیون و ست شیرآلات نباشید و از آنجا که هزینه‌های تعمیر یا تعویض شیرهای ساختمانی کم نیستند توصیه می‌شود تا با هزینه کم خود را به زحمت نیندازید.

 

شما در فروشگاه اینترنتی تجهیزات آشپزخانه کابی‌لند می‌توانید انواع مختلف و برندهای متفاوت ایرانی شیرالات ساختمانی را با یکدیگر بررسی و با قیمتی مناسب‌تر تهیه کنید. برای اینکار وارد این قسمت شوید. در صورت نیاز به مشاوره با شماره تلفن‌ ۰۵۱-۳۶۹۰۵۵۳۱ تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان کارشناسان فروش ما بهره‌مند شوید.