دستور پخت پات پای گوشت گوساله و سیب زمینی با فر

پات پای، مخلوطی از ترکیبات پای گوشت است که در قابلمه پخت می شود. سپس باید سبزیجات و گوشت مورد نظرتان را ترکیب کرده و سسی خوش ‌طعم هم برای آن بپزید. خمیر رویه پات پای برشته می‌شود و غذایی لذیذ و فراموش نشدنی را برای وعده غذایی تان کنار خانواده می توانید سرو کنید. اما باید بدانید برای پخت این غذا می بایست از فر استفاده کنید تا حرارت به تمام نقاط آن یکسان برسد.
ما به شما فر توکار را پیشنهاد می کنیم که بهتر از فرهای سنتی حرارت را توزیع می کند و غذاهای لذیذتری را در سفره خانواده قرار می دهد. این یک غذای فرنگی است و برای کسانی مناسب است که به دنبال تنوع در غذا و تجربه طعم های متفاوت می گردند. این غذا به ازای هر نفر 636 کالری دارد.

این غذا مثل خوراک گوشت گوساله است که در فر پخت می شود. در این پات پای به جای خمیر از برش‌های سیب زمینی برای روی غذا استفاده می‌شود و علت نرم ‌شدن گوشت، پخت آرام آن است. پخت این غذا 1 ساعت و 30 دقیقه به طول می انجامد و با مقدار مواد زیر برای 8 تا 10 نفر پات پای داریم.

پخت غذای فرنگی پات پای با گوشت و سیب زمینی با فر

مواد لازم برای پخت پات پای گوشت و سیب زمینی:
روغن گیاهی: یک چهارم فنجان
گوشت گردن گوساله: 750 گرم تکه های 1 و نیم سانتی متری
پیاز متوسط خرد شده: 1 عدد
کرفس خردشده: نصف فنجان
سرکه‌ قرمز: 1 فنجان
آب گوشت یا آب ساده: 2 فنجان
آب سرد: 3 قاشق غذا‌خوری
هویج متوسط حلقه حلقه شده به ضخامت نیم سانتی متر: 2 عدد
لوبیا سبز: نصف فنجان
ذرت: نصف فنجان
نشاسته‌ ذرت: 3 قاشق غذاخوری
نخودفرنگی: نصف فنجان
فلفل سیاه: 1 قاشق چای ‌خوری
نمک: 1 قاشق چای ‌خوری
سیب زمینی بزرگ بدون پوست و برش‌هایی به ضخامت 1 و نیم سانتی متر: 2 عدد

 

دستور پخت غذا:

فر را از قبل در دمای 150 درجه‌ سانتی‌گراد گرم کنید. سپس روغن را درون قابلمه چدنی روی حرارت متوسط گرم کنید. تکه‌های گوشت را یکی یکی در روغن انداخته و 3 دقیقه تفت دهید تا قهوه ‌ای شوند. بعد از سرخ شدن گوشت‌ها، آن‌ها را از قابلمه خارج کنید. پیاز، هویج و کرفس را در همان قابلمه به مدت 7 دقیقه روی حرارت متوسط بپزید تا کمی نرم شوند. سپس سرکه‌ قرمز و آب گوشت را به آن ‌ها اضافه کنید. نشاسته‌ ذرت را در آب سرد حل کنید. مخلوط نشاسته را به آرامی به مخلوط آب گوشت اضافه کرده و جوش بیاورید؛ بعد حرارت را کم کنید و این مخلوط را به مدت 4 تا 5 دقیقه هم بزنید تا غلیظ شود. گوشت، ذرت، نخودفرنگی، لوبیا سبز، فلفل و نمک را اضافه کنید و هم بزنید. حلقه های سیب زمینی را روی مخلوط گوشت بچینید و در قابلمه را ببندید تا به مدت 45 دقیقه در فر بپزید. سپس در قابلمه را برداشته و پخت را 45 دقیقه‌ی دیگر ادامه دهید. در انتها می توانید از غذا در کنار خانواده لذت ببرید.

 

 

 

 

غذای دوم چیکن پات پای (پای پات مرغ)

طرز تهیه چیکن پات پای در فر

با استفاده از خمیر هزارلا رویه‌ غذا را آماده می‌کنید. گوشت مرغ، سبزیجات معطر و سس غلیظ با کمی چاشنی رزماری طعمی بسیار خوشمزه را به همراه خواهد داشت. پخت این غذا 45 دقیقه تا 1 ساعت طول می‌کشد و با مقدار مواد زیر برای 4 تا 6 نفر پات پای داریم.

مواد لازم برای تهیه‌ چیکن پات پای (پات پای مرغ):

کره: نصف فنجان
آرد: نصف فنجان
نخودفرنگی: نصف فنجان
روغن زیتون: 1 قاشق غذاخوری
ذرت: نصف فنجان
رزماری: 1 قاشق چای ‌خوری
هویج بدون پوست با برش های طولی: 3 عدد
پیاز متوسط، نگینی خرد شده: 1 عدد
آب مرغ: 2 فنجان
سیر له ‌شده: 1 حبه
کرفس نگینی خرد شده: 2 شاخه‌ کوچک
خمیر هزارلا: 1 ورق
سینه‌ مرغ پخته و رشته رشته شده: 2 فنجان
سیب‌زمینی کوچک خرد شده: 1 عدد
ماست رقیق کم چرب: 1 و نیم پیمانه
فلفل سیاه: 1 قاشق چای خوری
نمک: 1 قاشق چای ‌خوری

 

دستور پخت چیکن پات پای:
فر را در دمای 190 درجه سانتی گراد گرم کنید. کره را در قابلمه بزرگی روی حرارت متوسط ذوب کنید. سپس آرد را به کره اضافه کرده و با همزن دستی به مدت 1 دقیقه هم بزنید تا آرد کمی قهوه ‌ای شود و بعد زیر قابلمه را خاموش کنید. ماست را به آرامی در قابلمه ریخته و آب مرغ را به آن اضافه کنید. مخلوط را کامل هم بزنید تا یکدست و صاف شود. سپس به مدت 5 دقیقه روی حرارت متوسط گذاشته و هم بزنید تا کم کم غلیظ شود.

در ظرف دیگری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار داده. سپس پیاز، کرفس، هویج، سیب زمینی و سیر را اضافه کرده و 5 دقیقه گاهی هم بزنید تا پیازها نرم شوند (هویج و کرفس هنوز سفت هستند). در قابلمه ‌ای به گنجایش 3 تا 4 لیتر مرغ، رزماری، ذرت، نخود فرنگی، فلفل و نمک را با سبزیجات درون قابلمه اول مخلوط کنید. سپس سس غلیظ شده را روی مخلوط مرغ بریزید و هم بزنید. خمیر هزارلا را به اندازه دهانه قابلمه و با 5 سانتی ‌متر اضافه از هر طرف برش بزنید. لبه اضافی خمیر به ثابت ماندن رویه کمک می‌کند. روی قابلمه را با خمیر بپوشانید و به مدت 45 دقیقه تا 1 ساعت بپزید تا خمیر قهوه‌ای شود.

 

امیدواریم شما لحظات خوبی را با این دو نوع غذای لذیذ در کنار خانواده سپری کنید. به خاطر داشته باشید می توانید برای انتخاب و خرید انواع مدل های فر توکار برای آشپزخانه منزلتان با قیمتی رقابتی و مناسب از فروشگاه اینترنتی تجهیزات آشپزخانه کابی لند دیدن کنید. 

ما به شما بهترین برندها، بهترین برندها و بهترین قیمت ها را پیشنهاد می کنیم.

برای ورود به بخش فرهای آشپزخانه اینجا را کلیک کنید.

 

در صورت نیاز به مشاوره با شماره تلفن‌ ۰۵۱-۳۶۹۰۵۵۳۱ تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان کارشناسان فروش ما بهره‌مند شوید.