گراتن سیب زمینی و قارچ

برای تنوع در وعده های غذایی بهتر است گاهی از فرهنگ های غذایی دیگر در پخت غذا کمک بگیریم. این کار کمک می کند تا فرزندان و دیگر اعضای خانواده با لذت بیشتری بر سر سفره غذا حاضر شوند و از غذا لذت بیشتری برده لحظات شیرینی را در کنار یکدیگر تجربه کنند. امروز میخواهیم به شما همراهان عزیز کابی لند دستور پخت سه نوع غذای فرنگی که در فر پخت می شود را آموزش دهیم. اولین مورد آن گراتن سیب زمینی و قارچ است. گراتنی بسیار خوشمزه که انتخاب مناسبی برای دورهمی‌هایتان می‌تواند باشد. با مقدار مواد زیر برای 5 تا 6 نفر گراتن دارید.

پخت غذای فرنگی در فر؛ گراتن سیب زمینی و قارچ

مواد لازم برای پخت گراتن سیب زمینی و قارچ:
سیر کوبیده: 1 یا 2 حبه
سیب زمینی پوست گرفته و ورقه ورقه ‌شده: نیم کیلوگرم
پنیر پیتزا: 1 پیمانه
کره: به مقدار لازم
قارچ ورقه ورقه شده: 250 گرم
شیر: 2 پیمانه
فلفل: به مقدار لازم
نمک: به مقدار لازم

طرز پخت گراتن سیب زمینی و قارچ

ابتدا فر را روی دمای 180 درجه‌ی سانتی‌گراد گرم کنید. سپس کره را داخل ظرف مورد نظرتان ریخته و ته ظرف را چرب کنید. نیمی از سیب زمینی را داخل ظرف چیده و کمی از سیر را روی سیب زمینی پخش کنید. قارچ را روی سیب زمینی ریخته و باقی سیب زمینی ‌ها را نیز بچینید. بر روی هر لایه مقداری فلفل و نمک بریزید. شیر و خامه را با هم مخلوط کرده و روی موادتان بریزید. در انتها پنیر را به عنوان لایه‌ آخر به موادتان اضافه کرده و روی موادتان را بپوشانید. ظرف را 90 دقیقه داخل فر گذاشته تا پنیر برشته شود.

نکته:
برای عطر و طعم دادن به گراتن از کمی آویشن استفاده کنید.
می‌توانید گوشت یا مرغ هم به گراتن اضافه کنید این کاملاً اختیاری است.

 

 

گراتن پاستا

گراتن ها انواع و اقسام مختلف دارند و طرفداران خاص خود را دارند. پاستا نیز کلاً در همه کشورها، پرطرفدار است و پخت راحتی دارد. توصیه می شود برای زیبایی غذا از پاستاهای شکل‌دار یا به قول معروف فرمی استفاده کنید.


در این غذا گوشت چرخ کرده و پیاز نقش مهمی در خوشمزگی آن بازی می‌کند. همچنین رب گوجه فرنگی، نمک و فلفل هم می توان به آن افزود. البته فلفل دلمه ای ریزشده و پنیر پیتزا مهم‌ترین بخش این غذا هستند. فلفل دلمه ای غذا را بسیار خوشمزه و خوش بو خواهد کرد و پنیر پیتزا هم به کش دار شدن غذا و لذیذ شدن آن کمک می‌کند.

این غذا طرفداران زیادی در بین کودکان دارد و برای آن ها لذت بیشتری دارد. تهیه این غذا در منزل کار ساده‌ای است. شما می‌توانید در کنار خانواده و فرزندانتان از آن لذت ببرید.

دستور پخت گراتن پاستا؛ غذاهای سریع

مواد لازم گراتن پاستا:
پنیر پیتزا: به اندازۀ لازم
گوشت چرخ کرده: 200 گرم
پاستای فرمی: 250 گرم
آویشن: به اندازه لازم
فلفل دلمه ای: یک عدد
قارچ: 250 گرم
پیاز بزرگ: یک عدد
رب گوجه فرنگی: دو قاشق غذاخوری
زردچوبه و فلفل، نمک: به اندازۀ لازم

 

طرز تهیه گراتن پاستا

ابتدا پیازها را نگینی کنید. ظرفی را انتخاب کنید و داخل آن مقدار کمی روغن ریخته و پیازها را در آن کمی سرخ کنید. بعد فلفل دلمه ‌ای را شسته روی تخته ریز کنید و داخل ماهیتابه با پیازها خوب تفت دهید.
بعد گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و زمانی که رنگ گوشت عوض شد، نمک و ادویه و زردچوبه را بریزید و خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. در آخر قارچی را که نگینی کرده بودید اضافه کنید و خیلی سریع تفت دهید تا آب نیاندازد.
حالا می‌توانید رب را اضافه کنید. رب را تفت دهید تا رنگ از خود پس بدهد. زمانی که رب را خوب سرخ کنید رنگ قرمز بهتری پیدا می‌کند.
در قابلمه آب جوش، کمی نمک و یک قاشق غذاخوری روغن اضافه کنید. سپس پاستاهای فرمی را داخل آن ریخته و اجازه دهید کمی نرم شود (حدوداً ده دقیقه طول خواهد کشید) بعد داخل سبد آبکش کنید.
پاستاهای پخته شده را داخل ظرف زیبایی ریخته و از مایه گوشت و قارچ روی آن قرار دهید. پنیر پیتزای رنده شده روی موادتان ریخته تا تمام سطح ظرف را بپوشاند. ظرف گراتن را داخل فر در طبقه وسط با درجه 180 سانتی گراد حدود 40 دقیقه قرار دهید. زمانی که طلایی شد زمان آماده شدن گراتن شما است. این غذا با سس بشامل بسیار لذیذ و معرکه می شود. سعی کنید پاستاها را زودتر از موعد آبکش کنید و با آب سرد به آن‌ها، شوک وارد کنید تا پاستاها دانه دانه شود.

در پخت گراتن پاستا می‌توانید این مواد را هم اضافه کنید تا به خوش طعمی آن هم بیافزایید:
می‌توانید برای خوش رنگ شدن گراتن از زعفران آب شده به مقدار کمی استفاده کنید.
می‌توانید در مواد چرخ کرده از آویشن و سبزیجات معطر استفاده کنید.
از قارچ و ذرت هم در گراتن استفاده کنید. با اضافه کردن این مواد، غذای شما بسیار لذیذ خواهد شد.
استفاده از کره در خوشمزگی آن تاثیرگذار است.

کالزونه

این غذا در واقع نوعی پیتزا و بسیار لذیذ است و از جمله پر طرفدارترین غذاهای ایتالیایی است و به این شکل است که مواد پرکننده را در مرکز خمیر می ‌ریزند، یک طرف خمیر روی طرف دیگر تا می‌خورد و لبه‌ی آن با دست چین داده و بسته می‌شود. پخت این غذا 20 تا 30 دقیقه به طول می انجامد و با مقدار مواد زیر برای 6 تا 8 نفر مناسب است. این غذا به ازای هر نفر 441 کالری دارد.

طرز پخت غذای فرنگی در فر؛ کالزونه

مواد لازم برای پخت کالزونه:

پنیر موزارلا رنده شده: 1 فنجان
کلم بروکلی خرد شده: 300 گرم
فلفل سیاه: 1 قاشق چای ‌خوری
پنیر پارمزان رنده شده: یک چهارم فنجان
خمیر پیتزای خانگی یا آماده: 500 گرم
سس پستو: یک چهارم فنجان
تخم‌مرغ: 2 عدد
نمک: 1 قاشق چای ‌خوری
سیر ریزشده: 1 حبه

دستور پخت کالزونه

فر را در دمای 220 درجه‌ی سانتی گراد گرم کنید. تمام مواد را به جز خمیر پیتزا در کاسه ای بریزید و با هم مخلوط کنید. خمیر پیتزا را به 6 تا 8 قسمت تقسیم کرده و هر قسمت را روی سطحی که کمی آرد پاشیده شده، به صورت دایره‌ هایی به ضخامت نیم سانتی ‌متر باز کنید. مواد داخل کالزونه را به طور مساوی در مرکز دایره‌ها قرار دهید. لبۀ خمیر را از یک طرف کشیده و روی لبۀ دیگر تا کنید. لبه را با انگشت چین داده و ببندید. کالزونه‌ها را در سینی فر به مدت 20 تا 30 دقیقه بگذارید تا بپزند.

نکته: می‌توانید در صورت تمایل مواد زیر را به خمیرتان اضافه کنید:

کدو، اسفناج بخارپز، پیاز تفت‌داده، (کالباس) ژامبون رشته رشته، سیر، قارچ، سوسیس پخته، سینه‌ مرغ پخته و رشته رشته شده و… و در صورت تمایل می‌توانید سس پستو را حذف کنید.

 

همان‌طور که خواندید پخت این غذاها در فر امکان‌پذیر است. ما به شما فر توکار را پیشنهاد می‌دهیم. فرهای توکار هم در توزیع حرارت بهتر عمل می‌کنند و هم غذا را لذیذتر از دیگر انواع فر می‌پزند. شما می‌توانید انواع فرهای توکار را در فروشگاه اینترنتی کابی‌لند مشاهده کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر از همکاران ما در این رابطه تلفنی و رایگان مشاوره بگیرید. برای مشاهده انواع فر و قیمت‌های آن اینجا را کلیک کنید.
شماره تماس:
051369۰۵۵۳۱