از آنجا که اغلب فرهای امروزی به صورت توکار عرضه می‌شوند بنابراین هنگام نصب کابینت‌های آشپزخانه باید برای قرار دادن فر یا ماکروفر در بین کابینت‌های آشپزخانه نقشه‌ و طرح لازم برای آن را پیاده کنید. بنابراین باید قبل از این که درباره ایجاد برش صحیح برای قرار دادن فر و ماکروفر اطلاعاتی به دست بیاورید و این برش را ایجاد کنید، روش‌ هایی که برای قرار دادن این محصولات در آشپزخانه وجود دارد را بررسی کرده و با مزایا و معایب این روش‌ها آشنایی کافی به دست آورید تا انتخاب درستی برای نصب فر و ماکروفر داشته باشید.

 

برش صحیح فضای لازم فر و ماکروفر در زیر کانتر آشپزخانه

محل برش صحیح فر و ماکروفر در زیر کانتر آشپزخانه است لذا باید با توجه به ابعاد محصول در نظر گرفته شود. حال اگر زیر کانتر فضای کافی و مناسب برای قرار دادن فر یا ماکروفر دارید، به شما پیشنهاد می ‌کنیم با راهنمایی متخصصین این امر برش مناسبی در این مکان ایجاد کرده و فر را درون آن جا دهید. قرار دادن فر و ماکروفر زیر کانتر آشپزخانه این امکان را برای شما فراهم می‌کند که از فضای روی کابینت به بهترین نحو ممکن استفاده کنید و بتوانید از فضای روی کانتر بیشتر استفاده کنید. به همین دلیل این روش برای آشپزخانه‌های کوچک که فضای محدودی برای قرار دادن فر و ماکروفر دارند مناسب می‌باشد. قرار دادن فر و مایکروفر زیر کانتر آشپزخانه این مشکل را به همراه دارد که قرار دادن غذا و مواد پختنی در آن سخت است و برای این‌کار باید حتما روی زمین نشست یا زانو زد.

 

 

برش صحیح فضای لازم فر و ماکروفر در میان کابینت‌های آشپزخانه

ایجاد برش صحیح برای قرار دادن فر و ماکروفر در بین کابینت‌های آشپزخانه نسبت به روش قبلی منطقی‌تر است؛ چراکه در این روش هر قسمتی از کابینت‌ها که مناسب‌تر باشد را می‌توانید برش بزنید و فر یا ماکروفر توکار را درون آن قرار دهید. برش‌تان را می‌توانید برای کابینت‌هایی که در قسمت زیرین اجاق گاز رومیزی قرار دارند در نظر بگیرید یا که کابینت‌هایی که در یک قسمت مخصوص در آشپزخانه برای این منظور در نظر گرفته‌اید را برای قرار دادن فر و ماکروفر برش دهید. تنها بحثی که مطرح است با وجود این که در این روش آزادی عمل بیشتری برای ایجاد برش در کابینت‌ها برای قرار دادن فر و ماکروفر دارید، اما اندازه فر و ماکروفر شما باید با محلی که برای قرار دادن دستگاه در نظر  دارید تناسب داشته باشد. چرا که اگر برش ایجاد شده به درستی انجام نشود، فر یا ماکروفر به خوبی در فضای ایجاد شده جاگیر نمی‌شود.

ضمن آنکه نباید از یاد ببرید که پریز برق و لوله‌کشی گاز باید به فضای ایجاد شده نزدیک باشد تا برای استفاده از فر مشکل نداشته باشید. شاید دوری فر از کانتر برای زمانی که می‌خواهید غذای داغ را از آن خارج کنید و روی کانتر آشپزخانه بگذارید عیب این روش باشد.

 

برش صحیح فضای لازم فر و ماکروفر در کابینت جداگانه

با توجه به این که برخی از خانواده‌ها پس از چند سال خرید فر یا ماکروفر توکار را در برنامه‌های خود قرار می‌دهند، ایجاد برش در بین کابینت‌های آشپزخانه ممکن است سخت و دشوار باشد؛ زیرا طراحی و ساخت کابینت‌ها بدون توجه به این موضوع صورت پذیرفته است و ایجاد برش می‌تواند ساختاری که کابینت‌ها دارند را بر هم بزند و فضای زیادی از کابینت‌ها رااشغال کند.

اینجا می‌توان کابینتی مشابه با کابینت‌های آشپزخانه سفارش داد و برش صحیح برای فر را در آن در نظر بگیریم. این برش باید اصولی انجام شود و اندازه کابینت جداگانه با فر یا ماکروفر مطابقت داشته باشد. از مزایای این روش همین نکته است که نیازی نیست تا دکوراسیون داخلی آشپزخانه را برای قرار دادن فر تغییر دهیم و چیدمان کابینت‌ها مثل قبل خواهد بود. از معایب این روش کم آمدن جا در آشپزخانه‌هایی است که مساحت کمی دارند. ضمن آنکه چون این کابینت اضافه شده است، ممکن است که موجب اختلال باز شدن درب کابینت‌های دیگر شود یا درب کابینت اضافه شده در جلوی آن‌ها قرار بگیرد.

از دیگر مکان‌هایی که می‌توان برای نصب فر و مایکرو فر تو کار به آن اشاره کرد برش در قسمت بالای اجاق گاز است. این روش نیز معایب و مزایایی دارد و بیشتر افرادی از این روش استفاده می‌کنند که محدودیت فضا در آشپزخانه خود دارند و امکان نصب فر توکار یا ماکروفر در قسمت‌های ایده آل دیگر را ندارند.

 

 

 

ابعاد محل برش صحیح برای قرار دادن فر و ماکروفر

ابعاد محل برش صحیح فر و ماکروفر توسط کابینت‌ساز شما مشخص می‌شود. کابینت‌سازها باید برای ایجاد این برش درباره ابعاد استانداردی که برای نصب فر و ماکروفر نیاز است اطلاعات کافی داشته باشند؛ اما همیشه این مشکل وجود دارد که کابینت‌ساز بدون توجه به این موضوع برش‌های لازم را روی کابینت ایجاد کند. این مشکل زمانی مشخص می‌شود که می‌خواهید فر یا ماکروفر را درون فضای ایجاد شده قرار دهید و متوجه می‌شوید که ابعاد مکان برش خورده با ابعاد فر یا ماکروفر دارد متناسب نیست. مثلاً بعضی کابینت‌سازها ابعاد 55 در 54 سانتی‌متر را برای قرار دادن فرهای توکار در نظر می‌گیرند و برش‌های کابینت‌های آشپزخانه را نیز با توجه به این موضوع ایجاد می‌کنند. در صورتی که ابعاد استانداردی که فرهای توکار دارند 57 در56 سانتی‌متر است که حتماً باید مکان مورد نظر با این اندازه برش خورده باشد.

 

 

شما می‌توانید انواع فر و مایکروفر توکار را با قیمتی عالی در فروشگاه اینترنتی کابی‌لند مشاهده و بخرید. برای ورود به بخش فر و مایکروفر توکار اینجا را کلیک کنید.