دستگیره شاید ابتدا زیاد مهم بنظر نرسد و بیشتر از توجهات خانم ها در طراحی دکوراسیون منزل شان به دور باشد اما باید گفت که چنین چیزی نیست.

شاید بسیاری از افراد تصور کنند که دستگیره یک عنصر معمولی است که انتخاب آن نیاز به توجه ندارد، بنابراین اولین دستگیره کابینت را جهت استفاده خریداری می‌کنند و بر روی کابینت های منزلشان نصب می‌کنند که این کار می تواند زیبایی دکوراسیون منزل را تحت تاثیر قرار دهد. ما قصد داریم به اهمین انتخاب دستگیره مناسب بپردازیم تا با انتخابی مناسب بتوانید زیبایی منزلتان را دو چندان کنید. با ما همراه باشید.

اهمیت انتخاب دستگیره مناسب

هنگامی که می خواهید اقدام به خرید یراق آلات کابینت های آشپزخانه کنید، صرفاً نباید جنبه ی زیبایی و نمای آنرا در نظر بگیرید. انتخاب یکی دستگیره بسیار زیبا و ظریف که در عمل به هیچ کار نیاید و در هنگام باز و بسته کردن درب کابینت ها و کشیدن کشوها، از فرط ظرافت بشکند، هیچ فایده ای ندارد. مضافاً به اینکه نصب یراق آلات بدون توجه به جنس، رنگ، طرح و مدل آن نیز کاری بیهوده خواهد بود.

یک طراح ورزیده باید مطابق با سبک کلی آشپزخانه از کلاسیک گرفته تا مدرن، دستگیره ها، لولاها و ریل ها را انتخاب کند. بنابراین بحث خرید این وسایل بدون توجه به کل مجموعه ای که در آن قرار خواهد گرفت، کار دستی نمی باشد.

مطلب دیگر هماهنگی رنگ و جنس تجهیزات آشپزخانه با دستگیره کابینت ها است، همانطور که قبلاً تاکید کردیم هماهنگی حرف اول را در دکوراسیون داخلی منزل می زند. مهم نیست وسایل منزلتان از گران ترین برندها انتخاب و خریداری شده باشد یا با اجسام دست دوم تجهیز شده باشد، مهم این است که کلیه وسایل در هر نقطه از خانه باهم هماهنگ باشند. در آشپزخانه نیز این هماهنگی را باید بین رنگ و جنس دستگیره کابینت ها، رنگ روکش کابینت ها و رنگ و جنس وسایل برقی موجود در آشپزخانه، مانند : قهوه جوش، غذاساز، توستر و غیره که ممکن است تمام استیل، لعاب سفید یا رنگی باشد، برقرار کنید. انجام این هماهنگی ها ممکن است در بدو امر کار مشکلی به نطر برسد، اما اینطور نیست اگر قبل از هر خرید، یا تغییر دکوراسیون ایده ی کلی از نتیجه کار در ذهن داشته باشید از همان ابتدا هدفمند عمل می کنید و در حین کار با مشکل مواجه نخواهید شد و از نتیجه کار نیز راضی خواهید بود.

علاوه بر نصب یراق آلات مناسب که نقش موثری در زیبایی و افزایش نور آشپزخانه دارد، استفاده از آینه نیز در آشپزخانه، به ایجاد نور و فراخی فضا کمک می کند. موضوعی که اکثراً آنرا نادیده می گیرند.

نکته آخر توجه به تفاوت موضوع هماهنگی و بحث یکسان بودن است که در بعضی موارد آنقدر که تضادها در ترکیب، مکمل هم هستند که همسانی های آن، انعکاس لازم را ندارد و اینجاست که حضور یک دکوراتور برای بدست آوردن نتیجه مطلوب در طراحی، ساخت و اجرای کابینت های آشپزخانه و پوشش دادن کابینت ها با انتخاب یراق آلات مناسب الزامی می نماید تا مجموعه ای هر چه هماهنگ تر و چشم نواز تر به رخ کشیده شود.