زمانی که فضای آشپزخانه‌ی شما بسیار محدود و کوچک است شاید حتی نتوانید آبچکان نیز استفاده کنید به همین دلیل مجبور خواهید شد که از آبچکان‌های کوچک استفاده کنید که تعداد و حجم کمتری از ظروف را به خود اشغال می‌کند بنابراین خانم‌ها برای نگهداری ظروف خود مانند سینی و یا فنجان‌های از استندهای آویز که بیشتر به صورت استیل است استفاده کنید و به صورت بهینه از فضای آشپزخانه ی خود استفاده کنید.

در بخش پشتی جا سینی، یک سبد فلزی به صورت بسته وجود دارد. عرض سبد آویز با دو مفتول متناسب با عرض سینی تقسیم بندی می‌شود. در این صورت بخش فلزی و تیز کارد به داخل سبد فرو رفته و دسته‌های سینی به دلیل عرض کم بین دو مفتول، بالا می‌ماند. این پایه دارای چهار آویز نگهدارنده لیوان است که به سهولت می‌توانید لیوان‌های دسته دار دم دستی خود را از آن آویزان کنید. این نوع جا لیوانی‌ها، مشابه یک مانع از افتادن سینی‌ها عمل می‌کند.

نحوه‌ی نصب جاسینی

همانطور که می‌دانید جاسینی یک سبد فلزی شکل است که بسته به عرض سینی متفاوت است. اما روش نصب این نوع سبد آویز بسیار راحت و آسان است. این نوع جا سینی دارای یک لوله به قطر 1.6 میلی‌متر با طول 100 یا 150 سانتی‌متر زیر کابینت‌های دیواری یا بالایی نصب می‌شود. این سبد معمولا دارای دو قلاب است سپس قلاب‌ها را از لوله آویزان کنید.

انتخاب محل نصب جا سینی و کارد آویز، اما بایستی به طول و ارتفاع فضای آشپزخانه نیز توجه داشته باشید. طول محل نصب این نوع جاسینی باید حداقل 16 سانتی‌متر و ارتفاع آن نیز حداقل 40 سانتی‌متر باشد. ارتفاعی مناسب برای سبد جا سینی، لیوان و کارد 39 سانتی‌متر است که از قلاب‌ها تا کف اندازه گیری می‌شود. طول سبد 25 سانتی‌متر و عرض آن 15 سانتی‌متر و عرض آن 15 سانتی‌متر است. جنس سبد جا سینی و کارد استیل است.

سبدهای آویز ظروف به دلیل اینکه در معرض رطوبت قرار می‌گیرند باید از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار باشند تا در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی مقاوم باشد. رنگ بکار رفته شده در سبدهای آویز جا سینی استیل باعث زیبا بخشیدن نمای آشپزخانه می‌شود.

مزیت‌های سبدهای آویز ظروف

در صورتی که آبچکان آشپزخانه شما فضای کافی برای نگهداری ظروف شسته را ندارد، بهترین انتخاب استفاده از سبدهای آویز ظروف است که با نصب آن‌ها شما می‌توانید چند مدل ظروفی که دم دستی است را داخل آن قرار دهید. سبد جاسینی آویز دارای سه بخش مجزا است که برای قرار دادن سینی، لیوان و کارد تشکیل شده است. روش اتصال سبد جا سینی، آویز به لوله است . روش نصب این سبد نیاز به یک لوله آویز است که در پشت سبد دو پایه با گیره‌های پلاستیکی وجود دارد. پایه‌های پلاستیکی به دیوار پشتی سبد می‌چسبد و باعث ثابت ماندن سبد می‌شود.

تجهیزات و لوازم آبچکان‌های آویز در آشپزخانه

برای نصب و آویز کردن آبچکان‌های ظروف نیاز به لوله آویز است. برای نصب لوله آویز که معمولا در زیر کابینت‌های دیواری قرار می‌گیرد. این لوله‌ها در ابعاد یک‌متر و یک‌متر و نیم به بازار ارائه شده‌اند.

مجموعه‌های تولید کننده جاظرفی انواع مختلفی از سبدهای آویز مانند جا سینی، جا لیوانی، جا قاشق و چنگال، جا دستمالی و جای اسکاچی را طراحی و تولید می‌کنند.

سایز لوله آویز

لوله‌های آویز در دو اندازه‌ی 100 و 150 سانتی‌متری تولید شده اند. قطر لوله‌ها 1.6 سانتی‌متر است که کاملا مرغوب و با کیفیت برای نگهداری تمامی سبدهای آویز طراحی شده است. با توجه به اینکه محل قرار گیری سبدهای آویز در حد فاصل کابینت‌های دیواری و زمینی نصب می‌شود، به همین دلیل نیاز است که اندازه یک‌متر آن برای استفاده داخل تمامی آشپزخانه ی بزرگ و کوچک مناسب است.

نصب لوله

شیوه نصب لوله‌های آویز از طریق پایه‌های نگهدارنده انجام می‌شود. برای مدل‌های 100 سانتی‌متری دو پایه نگهدارنده در بسته بندی قرار گرفته است. برای لوله‌هایی که دارای سایز 150 سانتی‌متری هستند نیاز به سه پایه است. پایه‌های نگهدارنده در سایز 100 سانتی‌متری این لوله‌ها در دو انتهای لوله به دیوار وصل می‌شوند. هرچه طول لوله‌های 150 سانتی‌متری، پایه نگهدارنده سومی تعبیه شود که میانه ی لوله را به دیوار متصل می‌کند. پایه سوم برای استحکام و مقاومت بیشتر لوله برای نگه داشتن لوازم آویز به آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که بعد از نصب محصول می‌خواهید بیشتر از سه وسیله به آن آویز کنید خوب است از سبدهایی که در سایز 150 سانتی‌متری هستند استفاده کنید.

جنس لوله‌های آویز

لوله‌ها معمولا از روکش فلز کروم آبکاری هستند. این لوله‌ها دارای رنگ استیل و براق هستند و به دلیل آبکاری سطح لوله است. از سوی دیگر میزان مقاومت تجهیزات فلزی با آبکاری افزایش می‌یابد.

خرید سبدهای آویز ظروف

برای خرید سبدهای آویز بهترین مکان مراجعه به فروشگاه‌های معتبر و برندهای معروف است این اطمینان را به شما خواهد داد نگران زنگ زدگی و پوسیدگی آبچکان خود نباشید و از فضای آشپزخانه ی خود به بهترین و بهینه ترین شکل استفاده کنید.

قیمت سبدهای آویز ظروف

هزینه‌ای که برای سبدهای آویز در نظر می‌گیرد با توجه به ابعاد و سایز آن بستگی دارد که تنوع بالایی دارد به همین دلیل قیمت آن‌ها نیز نسبت به یکدیگر متفاوت می‌باشد.